טוכפלד חושף: כך גנזתי תחקיר על V15

עמית דניאל No Comments on טוכפלד חושף: כך גנזתי תחקיר על V15

הכתב הפוליטי של "ישראל היום", מתי טוכפלד, מספר על תחקיר יוצא דופן בתקופת הבחירות הסוערות על V15 והקשר שלו למחנה הציוני שנגנז ברגע האחרון בגלל.. סיפור נוגע ללב • מרתק

טוכפלד ורמתי צילום: חב"ד אינפו, ערוץ 1
16:14
30.04.24
איתי גדסי No Comments on בן גביר נועד עם ראה"מ ביחידות: "הזהרתי את נתניהו"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי העוסק ב"בין אדם לחברו", שוחח מרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר סופהשבוע" עם היועץ הפוליטי, אורי רמתי והכתב והפרשן הפוליטי של "ישראל היום", מתי טוכפלד.

מתברר שבין השניים יש חברות עמוקה וקשר מיוחד שהחל מתחקיר עומק במהלך בחירות תשע"ה הסוערות.

טוכפלד סיפר כי הכל החל בתחקיר עליו עמל רבות "היה קמפיין מסיבי בארץ שלא הזדהה עם מפלגה מסוימת ונקרא V15" מספר טוכפלד "המון פעילויות שמומנו בהרבה כסף. הם הלכו על קו של מהפך שלטוני. לא לתמוך במועמד מסוים אלא לפרסם רק לא נתניהו".

"לנו ככלי תקשורת היה ברור שהנושא בעייתי אם יתברר שיש איזשהו קשר בין V15 למחנה הציוני. יום אחד אני מקבל טלפון מגורם בכיר במפלגת הבעדוה שכנראה לא אהב את V15. הוא אומר לי יש בן אדם שהוא איש הקשר. מצד אחד הוא פעיל מפלגת העבודה בכיר מאד מצד שני הוא דובר V15. אני בודק ורואה שזה נכון הוא גם פה וגם שם ואם יש תיאום כנראה שזה הוא שעושה את התיאום".

"אני כותב את הטור שלי ועם זה אני פותח את הטור. מסביר למה זה בעייתי. אחרי שאני מסיים אני יושב מול הטקסט מבסוט. ואני אומר קיבלתי אמנם תגובה מהמחנה הציוני ומ-V15 אבל לא קיבלתי מהאיש עצמו ומן הראוי שאבקש. אני שולח לו הודעה ארוכה בוואטסאפ עם מלא שאלות".

"הוא חוזר אלי בשיחה ואומר לי תכתוב מה שאתה רוצה אני באמת דובר של V15 אבל כתבת שאני נראה הרבה בהפגנות וזה לא ממש נכון כי לפני תקופה קצרה נולד לי הילד הראשון. והוא נולד ללא הכרה. מאז הלידה הוא מורדם ומונשם. כך שתכתוב מה שאתה רוצה אבל נוכח ופעיל בהפגנות? לא ממש מאחר ובכל רגע שיש לי אני בבית החולים".

"באינסטינקט של רגע" משחזר טוכפלד את השיחה שקיים "אמרתי לו 'עזוב, לך תטפל בבן שלך אני לא כותב עליך השבוע". הוא היה המום. הודה לי. הרמתי טלפון לעורך העיתון אז, עמוס רגב, סיפרתי לו על השיקולים".

"ואז אני אומר לעצמי לא עשיתי מספיק אני צריך לעשות עוד מהו. התקשרתי שוב לאורי ולא ידעתי איך יגיב לכך. אמרתי לו תגיד, אתה רוצה שאבקש ברכה באגרות קודש מהרבי מלובביץ'? הוא ממש התרגש וסיפר לי שהוא בדרך למרן הגר"ח קנייבסקי לקבל ברכה. סיכמנו שנדבר בערב כשתהיה תשובה מהאגרות קודש".

"בערב שוחחנו ואני מקריא לו את התשובה שקיבלנו מהאגרות קודש שמדברת על יהודי שעובר דירה ונמצא לפני שמחה. אורי שומע ונדהם "אני על ארגזים" הוא אומר לי "אני בדיוק עובר דירה" התהלבתי. הם לא עשו ברית לתינוק כי הרי הוא נולד ללא הכרה ואמרתי לו שבהמשך הרבי מדבר על יהודי שנמצא לפני שמחה ונראה לי שאפשר להיות רגועים".

"עברה תקופה, עברו הבחירות ונתניהו הרכיב ממשלה. יום אחד אני מקבל טלפון משליח חב"ד ברמת גן שקישרתי אותו אז למשפחה והוא מספר לי בצער שהתינוק של אורי נפטר. כאב לי מאד לשמוע את זה. כשוא התקשר זה היה כבר יומיים אחרי. חזרתי למכתב של הרבי שאז קראנו. מכתב ארוך. רציתי לראות משו שאולי פספסנו. הרבי כותב שואל היהודי איך יוכל להתגבר ולעמוד בכל המכשולים שיש בעולם הזה. המענה לכך ע"י שחי חיים יהודיים שלמים ואז אפשר להתגבר על כל המכשולים והקשיים".

"אני שולח את זה לאורי בצירוף ניחומים. והוא עונה לי שבמשך כל התקופה הזו היתה להם נקודת אור אחת שזו היתה תשובתו של הרבי והחשש הגדול שלה היה לא על התינוק אלא ממה שהרופאים אמרו שיתכן וזו מחלה גנטית והם חששו על הילדים הבאים והם קיבלו תשובה שהמחלה לא גנטית. אורי כתב לי: "הברכה של הרבי התגשמה. המחלה לא גנטית ויהיו לנו עוד שמחות בעזרת השם. שנה אחר כך נולד להם תינוק בריא ושלם ולפני כמה חודשים שהתינוק בן שנה ויצא מחדר של ההורים ועבר לחדר משלו, אורי ואשתו שמו את התמונה של הרבי מעל הראש שלו. אורי התקשר לספר לי והגענו ועשינו מסיבה יפה".

אורי שהיה על הקו אמר: "יועץ אסטרטגי הוא בדרך כלל מאחורי הקלעים וממש שאני נוסע במונית לרב קנייבסקי אני מקבל את ההודעה ממתי. ואני אומר לעצמי אני לא חבר מפלגה לא חבר מועצה ולא הדובר של וי 15 כל החודש הזה אני כולי נמצא באירוע שפוקד אותי ואת המשפחה שלי. ואמרתי אני לא הולך לכתוב לו אני מתקשר. אמרתי לו תכתוב מה שאתה רוצה ואני לא יכול להסביר לך עד כמה אני לא עושה כלום בחודש הזה אלא מצוי בתוך כל הסיפור המשפחתי שלי".

"בסוף מערכת הבחירות הזו לא ניצחנו אבל אני הרווחתי את מתי טוכפלד ואת שליחי הרבי. אני מאמין שכל האנשים נולדו להרבות בטוב. זה נתן לי המון השראה המעשה של מתי שלא מובן מאליו שהוא גונז תחקיר בשלב גמר. וזה תחקיר גדול. בתוך כל הסערה הפוליטית שהית אתה מגלה בן אדם שהוא בן אדם. גונז תחקיר שנמצא בשלב הסיום שלו. זה מעשה מדהים. זה משו שסיפק לי המון חומר למחשבה".

האזינו:



0 תגובות